Profesionālās tālākizglītības centrs “Baltijas Datoru Akadēmija”
Baltijas Datoru Akadēmija ir viens no lielākajiem akreditētajiem mācību centriem Latvijā. Piedāvājam akreditētās profesionālās pilnveides izglītības programmas 160 akadēmisko stundu apjomā.
Profesionālās pilnveides izglītības programmas
Profesionālās izglītības programmas mērķis:
Šī programma ir paredzēta izglītojamajiem ar priekšzināšanām, kuriem jau ir datora lietošanas prasmes un pamatiemaņas darbam ar datoru, un kuri vēlās papildināt zināšanas un prasmes ar jaunām lietojumprogrammu izmantošanas funkcijām un iespējām.
Profesionālās izglītības programmas sasniedzamie rezultāti:
Izglītības procesā nodrošināt iespējas apgūt:
- prasmes un iemaņas darbam ar operētājsistēmu vidi;
- prasmes un iemaņas darbam teksta apstrādes redaktoru rīkiem veidojot profesionāli noformētus dokumentus;
- prasmes un iemaņas darbam ar izklājlapu datu analīzes rīkiem;
- prasmes un iemaņas darbam ar prezentāciju veidošanas rīkiem, veidojot un profesionāli noformējot prezentācijas;
- prasmes un iemaņas darbam ar komunikācijas un saziņas rīkiem, konfigurējot saziņas un komunikācijas rīku un veidojot papildu e-pasta profilus, pārvaldīt kontaktpersonu informāciju u. c.;
- prasmes un iemaņas darbam ar Microsoft Office Visio programmu;
- prasmes un iemaņas droši darboties internetā un jēgpilni izmantot interneta resursus (meklējumprogrammas).
Mācību metodes:
Lekcijas, grupu darbs, praktiskie uzdevumi, pārrunas, ilustrēšana un demonstrēšana.
Profesionālās izglītības programmas mērķis:
Izglītības procesa rezultātā dot iespēju izglītojamajiem apgūt datoru lietošanas pamatus, kas ļautu patstāvīgi lietot datoru, internetu un izmantot e-pakalpojumus, veicinot dzīves kvalitātes uzlabošanos, iekļaušanos sociālajā dzīvē un informācijas sabiedrībā.
Profesionālās izglītības programmas sasniedzamie rezultāti:
Izglītības procesā nodrošināt iespējas apgūt:
- datorlietošanas pamatus;
- prasmes un iemaņas darbam ar datoru;
- prasmes un iemaņas darbam ar failiem, dokumentiem un e-pastu;
- prasmes un iemaņas darbam internetā, izmantojot e-risinājumus, e-pakalpojumus;
- prasmes un iemaņas darbam ar tekstapstrādes programmām (piem., MS Word);
- prasmes un iemaņas darbam ar izklājlapu programmām (piem., MS Excel);
- prasmes un iemaņas darbam ar prezentāciju veidošanas programmām (piem., MS PowerPoint);
- prasmes un iemaņas darbam ar mājas lapu veidošanas rīkiem;
- prasmes un iemaņas darbam ar datu bāžu veidošanas programmām (piem., MS Access);
- prasmes un iemaņas darbam ar dažādiem multivides rīkiem.
Mācību metodes:
Lekcijas, grupu darbs, praktiskie uzdevumi, pārrunas, ilustrēšana un demonstrēšana.
Profesionālās izglītības programmas mērķis:
Izglītības procesa rezultātā dot iespēju izglītojamajiem apgūt Microsoft Office (turpmāk – MS) Excel lietošanas prasmes un iemaņas, no iesācēja datorlietošanas prasmēm, līdz pat šī brīža biznesa aktuālajām vajadzībām – datu analīzes pamatprasmēm.
Profesionālās izglītības programmas sasniedzamie rezultāti:
Izglītības procesā nodrošināt iespējas apgūt prasmes un iemaņas darbam ar Microsoft Office Excel programmu profesionāla lietotāja līmenī, kas iekļauj:
- prasmes un iemaņas izmantot MS Excel programmas piedāvātās formulas datu analīzē;
- prasmes un iemaņas pielietot daudzveidīgas loģiskās funkcijas, t.sk. IF, VLOOKUP u. c. datu un informācijas analīzē;
- prasmes un iemaņas padziļināti analizēt, šķirot un grupēt datus, izmantojot MS Excel pieejamos rīkus (piem., vārdiskus nosaukums (Range Names), filtrus, nosacījumu formatēšanu (Conditional Formating), šķersgriezuma tabulas (Pivot Table));
- prasmes un iemaņas veidot un izmantot masīva (Array) formulas datu analīzē;
- prasmes un iemaņas veidot diagrammas un vizualizēt datus ar diagrammu, Smart Art un Sparklines palīdzību;
- prasmes un iemaņas veidot automātiskās komandas (Macros) datu un informācijas apstrādē un analīzē;
- prasmes un iemaņas atlasīt, validēt un pārbaudīt tikai analīzei nepieciešamos datus (Data Validation);
- prasmes un iemaņas veidot dinamisku datu apgabalus;
- prasmes pārbaudīt izmantoto formulu pareizību;
- prasmes un iemaņas aizsargāt datus un failus MS Excel programmā.
Mācību metodes:
Lekcijas, praktiskie uzdevumi, diskusijas, ilustrēšana un demonstrēšana.
Profesionālās izglītības programmas mērķis:
Izglītības programmas apgūšanās rezultātā iegūt zināšanas un prasmes izstrādāt biznesa videi atbilstošu tīmekļa vietni – veidojot to mērķauditorijai atbilstošu, drošu, dizainā pievilcīgu, uzņēmuma mārketinga veicinošu un uz datiem balstītu.
Profesionālās izglītības programmas sasniedzamie rezultāti:
Izglītības procesā nodrošināt iespējas apgūt:
- tīmekļa vietnes veidošanas pamatprasmes;
- zināšanas un prasmes tīmekļa vietnes prototipa veidošanā;
- zināšanas IT un datu drošībā;
- zināšanas un prasmes darbam ar dažādiem aptauju veidošanas rīkiem;
- zināšanas un prasmes darbam ar SEO tehnoloģijām;
- zināšanas un prasmes darbam ar Google Analytics rīku;
- zināšanas un prasmes darbam ar tīmekļu vietnes mārketinga tehniskajiem rīkiem;
- zināšanas un prasmes tīmekļa vietnes programmēšanas pamatos.
Mācību metodes:
Lekcijas, grupu darbs, praktiskie uzdevumi, pārrunas, ilustrēšana un demonstrēšana.
Profesionālās izglītības programmas mērķis:
Izglītības programmas apgūšanas rezultātā izglītojamie iegūs zināšanas par informācijas sistēmu un programmatūras testēšanas procesiem un principiem, veidiem un metodēm. Programmas gaitā tiks apgūtas tehnoloģijas un rīki, kas tiek izmantoti programmatūras testēšanas jomā. Apmācību programma ir veidota balstoties uz programmatūras testēšanas darba specifiku un ietver praktiskos darbus, kas dos iespēju pielietot iegūtās zināšanas un prasmes.
Profesionālās izglītības programmas sasniedzamie rezultāti:
Izglītības procesā nodrošināt iespējas apgūt:
- prasmi veikt programmatūras testēšanu;
- zināšanas, kā izstrādāt testēšanas projektus – sagatavot testēšanas laika plānu un to īstenot, kā arī sagatavot specifiskas atskaites atbilstoši testēšanas programmatūras principiem;
- zināšanas par specifisku testēšanas rīku izmantošanu – Postman API testēšanai, Jira un Trello projektu vadībai, SQLite darbam ar datubāzēm, Microsoft Excel manuālai testēšanai un Chrome Developer Tools atkļūdošanai;
- zināšanas, lai palaistu automatizācijas skriptošanu un veiktu pamata lietotāju saskarnes testēšanu.
Mācību metodes:
Lekcijas, grupu darbs, praktiskie uzdevumi, pārrunas, ilustrēšana un demonstrēšana.
Profesionālās izglītības programmas mērķis:
Izglītības programmas apgūšanās rezultātā iegūt zināšanas un prasmes izstrādāt biznesa videi atbilstošus vizuālos materiālus (logo, CV, vizītkartes, plakātus, ielūgumus, sociālo tīklu vizuālos materiālus u. c.) Adobe programmatūrā, kā arī dizaina pieeju un tās izmantojamību biznesa vidē, ideju ģenerēšanā un problēmu risināšanā.
Profesionālās izglītības programmas sasniedzamie rezultāti:
Izglītības procesā nodrošināt iespējas apgūt:
- zināšanas par dizaina pamatprincipiem un kā pielietot tos, izstrādājot vizuālos materiālus;
- prasmi izstrādāt projektus un piedalīties projektos, kuri tiek organizēti izmantot dizaina pieeju;
- prasmes vadīt procesus, pielietojot dizaina pieeju;
- prasmes realizēt projektus, izzinot lietotāja pieredzi;
- prasmes izstrādāt dažādus vizuālos materiālus ar Adobe programmatūru – Illustrator, Photoshop un InDesign.
Mācību metodes:
Lekcijas, grupu darbs, praktiskie uzdevumi, pārrunas, ilustrēšana un demonstrēšana.
Profesionālās izglītības programmas mērķis:
Izglītības programmas apgūšanās rezultātā iegūt zināšanas un prasmes izstrādāt biznesa videi atbilstošu tīmekļa vietni – veidojot to mērķauditorijai atbilstošu, drošu, dizainā pievilcīgu, uzņēmuma mārketinga veicinošu un uz datiem balstītu.
Profesionālās izglītības programmas sasniedzamie rezultāti:
Izglītības procesā nodrošināt iespējas apgūt:
- tīmekļa vietnes veidošanas pamatprasmes;
- zināšanas un prasmes tīmekļa vietnes prototipa veidošanā;
- zināšanas IT un datu drošībā;
- zināšanas un prasmes darbam ar dažādiem aptauju veidošanas rīkiem;
- zināšanas un prasmes darbam ar SEO tehnoloģijām;
- zināšanas un prasmes darbam ar Google Analytics rīku;
- zZināšanas un prasmes darbam ar tīmekļu vietnes mārketinga tehniskajiem rīkiem;
- zināšanas un prasmes tīmekļa vietnes programmēšanas pamatos.
Mācību metodes:
Lekcijas, grupu darbs, praktiskie uzdevumi, pārrunas, ilustrēšana un demonstrēšana.
Profesionālās izglītības programmas mērķis:
Izglītības programmas apgūšanas rezultātā izglītojamie iegūs zināšanas par darbu ar datiem un to nozīmi lēmumu pieņemšanā: kā dati tiek ievākti, kā ar tiem strādāt, kā un kur dati tiek glabāti un iegūt uzņēmumam vērtīgu informāciju no pieejamajiem datiem. Programmā ir paredzēti praktiskie darbi, lai tiktu iegūtas prasmes un zināšanas, kas ir nepieciešamas, lai veiktu datu analīzi un varētu izveidot noderīgas atskaites, kas palīdz lēmumu pieņemšanā.
Profesionālās izglītības programmas sasniedzamie rezultāti:
- prasme izmantot MS Excel datu analīzei;
- padziļinātas zināšanas par MS Excel;
- izpratne par datu analizēšanu un biežāk sastopamajām problēmām, ierobežojumiem;
- prasme izmantot programmu Power BI, kā arī Power BI Developer API un mobilo aplikāciju datu analīzei un vizualizācijai.
Mācību metodes:
Lekcijas, grupu darbs, pārrunas, ilustrēšana un demonstrēšana.
Profesionālās izglītības programmas mērķis:
Izglītības programmas apgūšanās rezultātā izglītojamie iegūs zināšanas, lai varētu veiksmīgi sasniegt biznesa mērķus un darboties organizācijas projektu vadībā, projektu realizācijā. Programmas ietvaros tik apgūtas projektu vadības administratīvā darba iemaņas, biežāko datorprogrammu un projektu vadības programmatūras lietošana, kā arī digitālo tehnoloģiju izmantošana izpētes darbiem, informācijas koplietošanai un organizācijas komunikācijai sociālajos tīklos.
Profesionālās izglītības programmas sasniedzamie rezultāti:
Izglītības procesā nodrošināt iespējas apgūt:
- prasmes vadīt projektus organizācijas vajadzībām, koordinēt piegādātāju un pakalpojuma sniedzēju darbu;
- zināšanas un prasmes, kā pielietot ierastās biroja datorprogrammas un projektu vadības programmatūru, lai sagatavotu atskaites un nodrošinātu informācijas apriti;
- zināšanas un prasmes, kā uzturēt kārtībā projekta dokumentāciju, veikt precizējumus, sniegt nepieciešamo atbalstu projekta prezentāciju sagatavošanā;
- zināšanas un prasmes, kā izmantot sociālos tīklus, lai veicinātu projekta publicitāti un informētu par sasniegumiem;
- zināšanas un prasmes, kā izveidot un uzraudzīt projekta laika plānu un izvērtēt darbu izpildi noteiktajos termiņos;
- zināšanas un prasmes, kā uzraudzīt projekta budžetu un nodrošināt efektīvu resursu izmantošanu;
- zināšanas un prasmes, kā plānot un organizēt komandas un citu iesaistīto pušu darbu, uzturēt kontaktus un veidot saziņu;
- zināšanas un prasmes, kā organizēt pasākumus projekta īstenošanas vajadzībām;
- zināšanas un prasmes, kā sagatavot projekta atskaites un sniegt uzņēmuma vai organizācijas vadībai jaunāko informāciju par projekta gaitu.
Mācību metodes:
Lekcijas, grupu darbs, praktiskie uzdevumi, pārrunas, ilustrēšana un demonstrēšana.
Profesionālās izglītības programmas mērķis:
Šī programma ir paredzēta izglītojamajiem ar priekšzināšanām – tiem, kuriem jau ir datora lietošanas prasmes un pamatiemaņas darbam ar datoru un kuri vēlās papildināt zināšanas un prasmes ar jaunām lietojumprogrammu izmantošanas funkcijām un iespējām.
Profesionālās izglītības programmas sasniedzamie rezultāti:
Izglītības procesā nodrošināt iespējas apgūt:
- prasmes un iemaņas darbam ar operētājsistēmu vidi;
- prasmes un iemaņas darbam teksta apstrādes redaktoru rīkiem veidojot profesionāli noformētus dokumentus;
- prasmes un iemaņas darbam ar izklājlapu datu analīzes rīkiem;
- prasmes un iemaņas darbam ar prezentāciju veidošanas rīkiem, veidojot un profesionāli noformējot prezentācijas;
- prasmes un iemaņas darbam ar komunikācijas un saziņas rīkiem, konfigurējot saziņas un komunikācijas rīku un veidojot papildu e-pasta profilus, pārvaldīt kontaktpersonu informāciju u. c.;
- prasmes un iemaņas darbam ar Microsoft Office Visio programmu;
- prasmes un iemaņas droši darboties internetā un jēgpilni izmantot interneta resursus (meklējumprogrammas).
Mācību metodes:
Lekcijas, grupu darbs, praktiskie uzdevumi, pārrunas, ilustrēšana un demonstrēšana.
Profesionālās izglītības programmas mērķis:
Izglītības procesa rezultātā dot iespēju izglītojamajiem apgūt datoru lietošanas pamatus, kas ļautu patstāvīgi lietot datoru, internetu un izmantot e-pakalpojumus, veicinot dzīves kvalitātes uzlabošanos, iekļaušanos sociālajā dzīvē un informācijas sabiedrībā.
Profesionālās izglītības programmas sasniedzamie rezultāti:
Izglītības procesā nodrošināt iespējas apgūt:
- datorlietošanas pamatus;
- prasmes un iemaņas darbam ar datoru;
- prasmes un iemaņas darbam ar failiem, dokumentiem un e-pastu;
- prasmes un iemaņas darbam internetā un izmantojot e-risinājumus, e-pakalpojumus;
- prasmes un iemaņas darbam ar tekstapstrādes programmām (piem., MS Word);
- prasmes un iemaņas darbam ar izklājlapu programmām (piem., MS Excel);
- prasmes un iemaņas darbam ar prezentāciju veidošanas programmām (piem., MS PowerPoint);
- prasmes un iemaņas, veidojot infografikas;
- Prasmes un iemaņas darbā ar Google tehnoloģijām;
- prasmes un iemaņas darbā ar sociālajiem tīkliem (Facebook biznesa konts);
- prasmes un iemaņas atrast sev piemērotu datoru (izpratne par to funkcionālajām atšķirībām;
- prasmes un iemaņas darbam ar dažādiem multivides rīkiem.
Mācību metodes:
Lekcijas, grupu darbs, praktiskie uzdevumi, pārrunas, ilustrēšana un demonstrēšana.
Profesionālās izglītības programmas mērķis:
Izglītības procesa rezultātā dot iespēju izglītojamajiem apgūt Microsoft Office (turpmāk – MS) Excel lietošanas prasmes un iemaņas, no iesācēja datorlietošanas prasmēm, līdz pat, šī brīža biznesa aktuālajām vajadzībām – datu analīzes pamatprasmēm.
Profesionālās izglītības programmas sasniedzamie rezultāti:
Izglītības procesā nodrošināt iespējas apgūt prasmes un iemaņas darbam ar MS Excel programmu profesionāla lietotāja līmenī, kas iekļauj:
- prasmes un iemaņas izmantot Microsoft Excel piedāvātās formulas datu analīzē;
- prasmes un iemaņas pielietot daudzveidīgas loģiskās funkcijas, t.sk., IF, VLOOKUP u. c. datu un informācijas analīzē;
- prasmes un iemaņas padziļināti analizēt, šķirot un grupēt datus, izmantojot MS Excel pieejamos rīkus (piem., vārdiskus nosaukums (Range Names), filtrus, nosacījumu formatēšanu (Conditional Formating), šķērsgriezuma tabulas (Pivot Table));
- prasmes un iemaņas veidot un izmantot masīva (Array) formulas datu analīzē;
- prasmes un iemaņas veidot diagrammas un vizualizēt datus ar Smart Art un Sparklines palīdzību;
- prasmes un iemaņas veidot automātiskās komandas (Macros) datu un informācijas apstrādē un analīzē;
- prasmes un iemaņas atlasīt, validēt un pārbaudīt tikai analīzei nepieciešamos datus (Data Validation);
- prasmes un iemaņas veidot dinamisku datu apgabalus;
- prasmes pārbaudīt izmantoto formulu pareizību;
- prasmes un iemaņas aizsargāt datus un failus MS Excel programmā.
Mācību metodes:
Lekcijas, praktiskie uzdevumi, diskusijas, ilustrēšana un demonstrēšana.
Profesionālās izglītības programmas mērķis:
Izglītības programmas apgūšanas rezultātā izglītojamie iegūs zināšanas un prasmes produktīvi un radoši iesaistīties tiešsaistes darba vidē. Programmas apguves gaitā izglītojamie iepazīsies ar dažādiem rīkiem un programmām, kas atvieglo un uzlabo komunikāciju un sadarbību tiešsaistes vidē. Apgūtas programmas, rīki un prasmes noderēs gan profesionālai izaugsmei, gan personīgās dzīves kvalitātes celšanai. Programmas mērķis ir uzlabot izglītojamo prasmes, sadarboties ar citiem cilvēkiem tiešsaistes vidē.
Profesionālās izglītības programmas sasniedzamie rezultāti:
Izglītības procesā nodrošināt iespējas apgūt:
- zināšanas par drošību internetā;
- zināšanas un prasmes par ikvienam Latvijas iedzīvotājam nepieciešamajiem e-pakalpojumiem;
- prasmes darboties ar dažādiem interneta pārlūkiem; meklēt, atrast un novērtēt informāciju;
- prasmes izmantot Microsoft Office 365 produktus un pakalpojumus (MS Outlook, MS Teams, MS OneDrive, MS Excel, MS Word, MS PowerPoint, MS SharePoint, MS OneNote, MS Calendar, MS Planner, MS Forms);
- prasmes un zināšanas par to, kā organizēt sapulces un pasākumus Zoom;
- prasmes izmantot Google produktus (Mail, Calendar, Sheets, Docs, Slides, Forms, Meet);
- prasmes izmantot dažādus interaktīvus tiešsaistes rīkus efektīvai komandu sadarbībai;
- prasmes izstrādāt uzskatāmus vizuālos materiālus un prezentācijas.
Mācību metodes:
Lekcijas, grupu darbs, praktiskie uzdevumi, pārrunas, ilustrēšana un demonstrēšana.
Profesionālās izglītības programmas mērķis:
Izglītības programmas apgūšanas rezultātā izglītojamie iegūs zināšanas, lai varētu uzsākt digitālā mārketinga speciālista karjeru, apgūs prasmes, lai pielietotu dažādus digitālos kanālus, stiprinātu zīmolus un veicinātu cilvēku interesi un iesaisti komunikācijā.
Profesionālās izglītības programmas sasniedzamie rezultāti:
Izglītības procesā nodrošināt iespējas apgūt:
- prasme vadīt digitālā mārketinga projektus organizācijas vajadzībām;
- zināšanās, kā izmantot e-pastu mārketingu, digitālos medijus, sociālo mediju platformas, lai virzītu tirgū un reklamētu zīmolus, preces, pakalpojumus, piedāvājums;
- zināšanas, kā pielietot dažādas mārketinga stratēģijas un elementus;
- zināšanas, kā pielietot dažādus digitālā mārketinga rīkus, lai reklamētu organizāciju un palielinātu auditorijas iesaisti;
- zināšanas, kā lietot web analītiku;
- zināšanas, kā strādāt digitālajā komandā, darboties patstāvīgi ar digitālajiem medijiem.
Mācību metodes:
Lekcijas, grupu darbs, praktiskie uzdevumi, pārrunas, ilustrēšana un demonstrēšana.