ITIL® 4 stratēģis: Virzīšana, plānošana un uzlabošana

Mācību ietvaros iespējams apgūt praktiskās iemaņas, kas nepieciešamas, lai izveidotu IT organizāciju ar efektīvu stratēģisko virzību. Izmantojot kursā iekļautos ITIL® 4 teorētiskos jēdzienus un terminoloģiju, kā arī praktiskus uzdevumus, vingrinājumus un piemērus, tiks iegūtas nepieciešamās zināšanas, lai pilnvērtīgi sagatavotos ITIL® 4 Strategist: Direct, Plan & Improve starptautiskajam sertifikācijas eksāmenam.

Kursa ilgums, akadēmiskās stundas: 24
Cena (bez PVN): 1350,00 
Cena (ar PVN): 1633,50 
Pasniedz: Āris Dzērvāns
Āris Dzērvāns
Āris Dzērvāns ir vadījis IKT jomu tādos uzņēmumos kā "Latvijas Valsts ceļi" un "Latvijas Valsts meži", bijis "Rīgas digitālās aģentūras" direktors, kā arī vadījis Latvijas Valsts IKT politikas veidošanu, strādājot "VARAM" par Valsts sekretāra vietnieku Digitālās transformācijas jautājumos, bez tam Ārim ir vairāk kā 15 gadu darba pieredze Microsoft.

Armīns Martinsons
Armīns Martinsons
Vadošais tehnisko produktu vadītājs centralizētajai karšu autorizācijas sistēmai Eiropā uzņēmumā “Circle K”. Pasniedzējs ir sertificēts ITIL 4 MP.

Pieteikties kursam:

Piesakies vai uzdod jautājumu!

 

Ja vēlies pieteikties kursam vai uzdot jautājumu par to, droši izmanto šo formu!

Lūdzu ievadi savu vārdu, uzvārdu
Lūdzu ievadi uzņēmuma nosaukumu
Lūdzu ievadi savu telefona numuru
Lūdzu ievadi savu e-pastu

Paldies! Mēs ar Tevi sazināsimies.

Mācību mērķis

Veicināt zināšanu un prasmju pilnveidi par stratēģisku metožu ieviešanu un to nepārtrauktu uzlabošanu. Mācības ir paredzētas visu līmeņu vadītājiem, kuru darba pienākumi ir saistīti ar virzienu un stratēģiju veidošanu. 

Mērķauditorija
  • IT atbalsta personāls;
  • IT konsultanti;
  • Biznesa vadītāji;
  • Biznesa procesu īpašnieki;
  • IT izstrādātāji;
  • Pakalpojumu sniedzēji;
  • Sistēmas integratori;
  • Ikviens, kurš strādā DevOps komandā. 
Pēc mācībām tu spēsi
  • Izprast galvenos virziena, plānošanas, uzlabošanas jēdzienus;
  • Izprast virzāmo un/vai plānojamo jomu, protot izmantot galvenos virzīšanas un plānošanas pamatprincipus un metodes;
  • Izprast GRC lomu, protot integrēt principus un metodes pakalpojumu vērtību sistēmā;
  • Pielietot galvenos nepārtrauktas uzlabošanas principus un metodes visu veidu uzlabojumu ieviešanā;
  • Izmantot galvenos komunikācijas un organizācijas pārmaiņu vadības principus un metodes;
  • Izmantot galvenos mērīšanas un ziņošanas principus un metodes virzībai, plānošanai un uzlabošanai;
  • Izprast pamatprincipus vērtību plūsmsa virzīšanai, plānošanai un uzlabošanai.
Tālākās mācību iespējas BDA

Pēc kursa “ITIL® 4 stratēģis: virzīšana, plānošana un uzlabošana” eksāmena nokārtošanas Tev ir iespēja turpināt apgūt vēl citus ITIL® kursus BDA, piemēram, ITIL ® 4 Specialist: Create, Deliver and Support vai ITIL® 4 Specialist: High-Velocity IT, lai kļūtu par ITIL Managing professional vai ITIL Stategic Leader.

ITIL stratēģis - turpmākie mācību ceļi

Priekšnoteikumi mācību apmeklēšanai

Iegūts ITIL® 4 Foundation sertifikāts.

 

Mācību materiāli

PeopleCert akreditētie mācību materiāli.

Sertifikācijas eksāmens

Course ITIL® 4 Strategist: Direct, Plan & Improve (eksāmena kārtošanas izmaksas jau ir iekļautas mācību cenā).

Programma

Pirmais modulis: Plānošanas un uzlabošanas pamatjēdzieni

  • Plānošanas un uzlabošanas pamatkoncepcijas
    • Virziena pamati;
    • Plānošanas pamatprincipi;
    • Pilnveides pamatprincipi;
    • Darbības modelis;
    • Metodes;
    • Riski;
    • Kontroles apjoms;
    • Kontroles jomas identificēšana.
  • Izpratne par atšķirībām starp:
    • Vīziju un misiju;
    • Stratēģiju un operācijām;
    • Pārvaldību, atbilstību un vadību;
    • Politiku, kontroli un vadlīnijām.
  • Vērtība, rezultāti, izmaksas un riski: to saistība ar virzību, plānošanu un uzlabošanu.

Otrais modulsi: Virzīšana, plānošana un uzlabošana, izmantojot pakalpojumu vērtību ķēdi un pamatprincipus

  • Tiešā plānošana un pakalpojumu vērtības uzlabošana;
  • Vadošo principu virzīšana, plānošana un uzlabošana.

Trešais modulis: Virziena loma stratēģijas vadībā

  • Ievads stratēģiskajā vadībā;
  • Efektīvu stratēģiju attīstīšana.

Ceturtais modulis: Stratēģiju ieviešana 

  • Risku pārvaldība;
  • Lēmumu pieņemšana, izmantojot portfeļa pārvaldību;
  • Vadīšana, pielietojot pārvaldības, risku un atbilstības pamatprincipus:
    • Riska nozīme un tā pārvaldība DPI;
    • Kāda ir pārvaldības ietekme uz DPI;
    • Kontrole.

Piektais modulis: Ievads vērtēšanā un plānošanā 

  • Vērtēšanas pamatprincipi;
  • Vērtēšanas efektīva veikšana;
  • Novērtēšanas mērķi, rezultāti, prasības un kritēriji;
  • Vērtēšanas metodes.

Sestais modulis: Novērtēšana un plānošana, izmantojot vērtību plūsmas kartēšanu

  • Vērtību plūsmas kartēšana;
  • Vērtību plūsmas karšu izstrāde.

Septītais modulis: Mērīšana, ziņošana un nepārtraukta uzlabošana

  • Mērīšana un ziņošana;
  • Mērījumu un metrikas saskaņošana;
  • Metrikas rādītāji;
  • Mērījumu veikšana četrām dimensijām;
  • ITIL nepārtrauktas uzlabošanas modelis;
  • Plānošanas pamatprincipi;
  • Vēlamo uzlabojumu rezultātu definēšana un prioritātes piešķiršana;
  • Uzlabojumu atsauksmes;
  • Apgūtā analizēšana;
  • Izpratne par nepārtrauktu uzlabojumu veikšanu visos pakalpojumu vērtību sistēmu līmeņos;
  • Pastāvīgu uzlabojumu veikšana vērtību ķēdē.

Astotais modulis: Organizācijas pārmaiņu vadības principi un metodes 

  • Organizācijas pārmaiņu vadības pamatprincipi, būtība, apjoms un iespējamie ieguvumi;
  • OCM visā DPI un pakalpojumu vērtību ķēdes;
  • Komunikācijas un organizatorisku pārmaiņu vadības galvenie principi un metodes:
    • Ieinteresēto personu identificēšana un pārvaldība;
    • Efektīva saziņa ar iesaistītajām pusēm;
    • Efektīvas atgriezeniskās saites kanālu izveide.
  • Efektīvu saskarņu izveide visā vērtību ķēdē;
  • Pretestība un pastiprināšana.

Devītais modulis: Vērtību plūsmu un procesu plānošana un uzlabošana 

  • Atšķirības starp vērtību plūsmu teoriju un praksi. Kāda ir atšķirību ietekme uz virzienu, plānošanu un uzlabošanu;
  • Metodes un paņēmieni vērtību plūsmu virzīšanai, plānošanai, uzlabošanai:
    • Pievēršanās četrām dimensijām;
    • Organizāciju un cilvēku loma pakalpojumu vērtību sistēmā;
    • Partneru un piegādātāju loma pakalpojumu vērtību sistēmā;
    • Vērtību plūsmas procesi;
    • Informācijas un tehnoloģiju nozīme pakalpojumu vērtību sistēmā;
    • Vadošo principu piemērošana;
    • Vērtību plūsmas kartēšana;
    • Darbplūsmu optimizācija;
    • Atgriezeniskās saites nodrošināšana un izmantošana.

Ja vēlies uzzināt vairāk par šīm mācībām, sazinies ar mums pa tālruni 67505091 vai raksti e-pastu uz mrn@bda.lv.