Figma prototipēšanas pamati un lietojamības testēšana
Šis 18 stundu kurss sniegs ieskatu lietotāja saskarņu (UI) un lietotāja pieredzes (UX) projektēšanas pamatos, sabalansējot teoriju un praktiskos uzdevumus. Pieredzējuša pasniedzēja vadībā, kursa dalībnieki apgūs prototipu izveides procesu un lietojamības testēšanu.
Plāni
Sazināties
Piesakies vai uzdod jautājumu!
Ja vēlies pieteikties kursam vai uzdot jautājumu par to, droši izmanto šo formu! |
||||||||||||||
|
Kursa mērķis
Iemācīties lietotāja saskarņu (UI) un lietotāja pieredzes (UX) projektēšanas pamatus, izmantojot Figma rīku.
Iepazīt un praktiski pielietot UI/UX dizaina pamatus, tipogrāfiju, krāsu teoriju, ikonogrāfiju, izkārtojumu
Iemācīties prototipu izveides procesu un lietojamības testēšanu
Kursa mērķauditorija
Kurss ir paredzēts dažādu profesiju speciālistiem, kuri vēlas apgūt dizaina rīku Figma un iemācīties izveidot lietojamus un vizuāli pievilcīgus digitālos produktus.
Pēc mācībām tu spēsi
Pielietot iegūtās zināšanas par dizaina, web dizaina, un UI/UX dizaina pamatiem: izstrādāt vizuāli pievilcīgus dizainus izmantojot Figma rīku, izstrādāt interaktīvus prototipus un veikt prototipu testēšanu, izmantojot lietojamības pamatprincipus radīt dizaina risinājumus, kas atvieglos to lietojamību cilvēkiem ar saskarsmes traucējumiem.
Pēc kursa pabeigšanas, lai nostiprinātu zināšanas un prasmes, studentiem būtu vēlams praktizēt un pielietot apgūto, strādājot pie reāliem dizaina projektiem, vai arī apmeklēt papildu kursus, lai turpinātu attīstīt savas prasmes UI/UX dizainā un izpētītu citus dizaina rīkus un tehnoloģijas. Figma rīku apgūstot, studentiem būs daudz vieglāk pielietot arī citus prototipēšanas rīkus, piemēram, Sketch, Adobe XD, InVision, Balsamiq un UXPin. Kā arī padziļināti apgūt web izstrādi un radīt mājaslapas, piemēram, Framer platformā.
Kursa apmeklēšanas priekšnoteikumi
Interese par digitāliem risinājumiem, vizuālo dizainu un digitālo produktu lietojamību.
Mācību materiāli
Kursā tiek izmantoti BDA izstrādāti mācību materiāli un praktisko darbu piemēri.
Sertifikācijas eksāmens
Nav paredzēts sertifikācijas eksāmens.
Kursa programma
Ievadlekcija
- Figma ievads – Kas ir Figma, ko ar to var darīt.
- Figma lietošana pārlūkprogrammā un instalēšana datorā
Grafiskā dizaina pamati
- 10 Dizaina pamatprincipi
- Burtkopas un fonti (lietojamības vadlīnijas, noderīgi resursi)
- Krāsu mācība (krāsu teorija, lietojamība, noderīgi resursi)
Figma lietošanas pamati
- Projektu veidošana un lapas (pages)
- Rāmju lietošana un dažādās iekārtas
- Slāņu sistēma (layers)
- Formu un līniju elementi, to individuālie uzstādījumi
- Teksta elementi
- Elementu īpašības un kopīgie uzstādījumi
- Elementu efekti
- Elementu kombinēšana
- Elementu labošana un mainīšana
- Figma kopiena (community)
- Spraudņi (plugins) un to izmantošana – Ikonas, fotogrāfijas, elementu efekti, ilustrācijas
Figma – UI/UX dizaina pamatprincipi
- Iedvesmas kolāžu izveide un nozīme (moodboard)
- Grafiskās identitātes izveide
- Dizaina sistēmas izveide – balstoties uz identitāti
- Auto-layout izmantošana (responsīva dizaina izveide)
- Komponenšu izveide (pogas, cards, sections)
- Web dizaina struktūras pamatprincipi (Elementu izkārtojums (layout & grid))
Figma – UI/UX dizaina izstrāde (Mājaslapa + mobilā versija)
- Mājaslapas struktūras skelets (low fidelity wireframe)
- Galvenās izvēlnes izveide
- Sākuma lapas izstrāde (Home, hero section)
- Pakalpojumu lapas izstrāde (Services)
- Piedāvājuma lapas izstrāde (Offer)
- Dizaina pielāgošana mobilo ierīču ekrāniem
Figma – Prototipēšana
- Prototipēšanas pamatprincipi
- Srežģītāku elementu kopu prototipēšana (horizontal scroll)
- Animāciju veidošana
Lietojamība un testēšana
- Kas ir lietojamība un pieejamība, tās nozīme
- Dizaina domāšanas pamatprincipi
- Auditorijas definēšana un hipotēzes
- Testa scenāriju un uzdevumu definēšana
- Testēšanas vide un rīki (Video zvans, Maze, UXtweak)
- A/B testēšana, preferenču testi, rādītāju mērīšana (laiks, kļūdas)
- Rezultātu izmantošana, problēmu noteikšana, tālākie uzlabojumi
Noderīgi rīki un saites tālākai darbībai