Figma prototipēšanas pamati un lietojamības testēšana

Šo 18 stundu mācību ietvaros būs iespēja gūt ieskatu par lietotāja saskarņu (UI) un lietotāja pieredzes (UX) projektēšanas pamatiem, teorētiskās zināšanas sasaistot ar praktiskiem uzdevumiem.

 

Uzņēmumiem pieejams ES līdzfinansējums  50 līdz 70 % apmērā.

Kursa ilgums, akadēmiskās stundas: 18
Cena (bez PVN): 700,00 
Cena (ar PVN): 847,00 
Pasniedz: Artūrs Škutāns
Artūrs Škutāns
Artūrs Škutāns ir digitālo zīmolu veidošanas entuziasts ar 5 gadu pieredzi. Viņš specializējas zīmola izveidē - vizītkartes, perfektas zīmola identitātes, profesionālas vietnes ar e-komercijas iespējām un efektīvas reklāmas kampaņas tādās platformās kā Facebook un Google.

Plāni

12. maijs, 2025 - 14. maijs, 2025
Vieta:
Attālināti
Valoda:
lv
Pasniedz:
Artūrs Škutāns
Cena (bez PVN):
700,00 
Cena (ar PVN):
847,00 
Sazināties

Piesakies vai uzdod jautājumu!

 

Ja vēlies pieteikties kursam vai uzdot jautājumu par to, droši izmanto šo formu!

Lūdzu ievadi savu vārdu, uzvārdu
Lūdzu ievadi uzņēmuma nosaukumu
Lūdzu ievadi savu telefona numuru
Lūdzu ievadi savu e-pastu

Paldies! Mēs ar Tevi sazināsimies.

Nodarbību grafiks:
12.05.2025 10:00-15:30
13.05.2025 10:00-15:30
14.05.2025 10:00-15:30
Mācību mērķis

Veicināt zināšanu un prasmju apguvi par:

  • lietotāja saskarņu (UI) un lietotāja pieredzes (UX) projektēšanas pamatiem, izmantojot Figma rīku;
  •  UI/UX dizaina pamatiem, tipogrāfiju, krāsu teoriju, ikongrāfiju un izkārtojumu;
  • prototipu izveides procesu un lietojamības testēšanu.
Mērķauditorija

Dažādu profesiju pārstāvji, kuri vēlas apgūt dizaina rīku Figma, iemācoties izveidot praktiski lietojamus un vizuāli pievilcīgus digitālos produktus.

Pēc mācībām tu spēsi
  • Praktiski pielietot iegūtās zināšanas par dizaina, WEB dizaina, un UI/UX dizaina pamatiem un to izstrādes pamatprincipiem.
  • Veikt prototipu testēšanu.
  • Radīt jaunus un unikālus dizaina risinājumus.
Priekšnoteikumi mācību apmeklēšanai

Interese par digitāliem risinājumiem, vizuālo dizainu un digitālo produktu lietojamību.

Mācību materiāli

BDA izstrādāti mācību materiāli un praktisko darbu piemēri.

Sertifikācijas eksāmens

Nav paredzēts.

Programma

Ievadlekcija

  • Kas ir Figma, kādas iespējas šis rīks piedāvā;
  • Figma lietošana pārlūkprogrammā un instalēšana datorā.

Grafiskā dizaina pamati

  • 10 dizaina pamatprincipi;
  • Burtkopas un fonti (lietojamības vadlīnijas, noderīgi resursi);
  • Krāsu mācība (krāsu teorija, lietojamība, noderīgi resursi).

Figma lietošanas pamati

  • Projektu veidošana un lapas (pages);
  • Rāmju lietošana un dažādās iekārtas;
  • Slāņu sistēma (layers);
  • Formu un līniju elementi, to individuālie uzstādījumi;
  • Teksta elementi;
  • Elementu īpašības un kopīgie uzstādījumi;
  • Elementu efekti;
  • Elementu kombinēšana;
  • Elementu labošana un mainīšana;
  • Figma kopiena (community);
  • Spraudņi (plugins) un to izmantošana – ikonas, fotogrāfijas, elementu efekti, ilustrācijas.

Figma UI/UX dizaina pamatprincipi

  • Iedvesmas kolāžu izveide un tās nozīme (moodboard);
  • Grafiskās identitātes izveide;
  • Dizaina sistēmas izveide (balstoties uz identitāti);
  • Auto-layout funkcijas izmantošana responsīva dizaina izveidei;
  • Komponenšu izveide (pogas, kartes, nodaļas);
  • WEB dizaina struktūras pamatprincipi (elementu izkārtojums (layout & grid)).

Figma UI/UX dizaina izstrāde (mājaslapa + mobilā versija)

  • Mājaslapas struktūras skeleta izstrāde (low fidelity wireframe);
  • Galvenās izvēlnes izveide;
  • Sākuma lapas izstrāde (home, hero section);
  • Pakalpojumu lapas izstrāde (services);
  • Piedāvājuma lapas izstrāde (offer);
  • Dizaina pielāgošana mobilo ierīču ekrāniem.

Figma prototipēšana

  • Prototipēšanas pamatprincipi;
  • Srežģītāku elementu kopu prototipēšana (horizontal scroll);
  • Animāciju veidošana.

Lietojamība un testēšana

  • Kas ir lietojamība un pieejamība, tās nozīme;
  • Dizaina domāšanas pamatprincipi;
  • Auditorijas definēšana un hipotēzes;
  • Testa scenāriju un uzdevumu definēšana;
  • Testēšanas vide un rīki (videozvans, Maze, UXtweak);
  • A/B testēšana, preferenču testi, rādītāju mērīšana (laiks, kļūdas);
  • Rezultātu izmantošana, problēmu noteikšana, tālākie uzlabojumi.

Noderīgi rīki un saites tālākai darbībai

Ja vēlies uzzināt vairāk par šīm mācībām, sazinies ar mums pa tālruni 67505091 vai raksti e-pastu uz mrn@bda.lv.