Figma prototipēšanas pamati un lietojamības testēšana

Šis 18 stundu kurss sniegs ieskatu lietotāja saskarņu (UI) un lietotāja pieredzes (UX) projektēšanas pamatos, sabalansējot teoriju un praktiskos uzdevumus. Pieredzējuša pasniedzēja vadībā, kursa dalībnieki apgūs prototipu izveides procesu un lietojamības testēšanu.

Kursa ilgums, akadēmiskās stundas: 18
Cena (bez PVN): 700,00 
Cena (ar PVN): 847,00 
Pasniedz: Artūrs Škutāns
Artūrs Škutāns
Artūrs Škutāns ir digitālo zīmolu veidošanas entuziasts ar 5 gadu pieredzi. Viņš specializējas zīmola izveidē - vizītkartes, perfektas zīmola identitātes, profesionālas vietnes ar e-komercijas iespējām un efektīvas reklāmas kampaņas tādās platformās kā Facebook un Google.

Plāni

03. marts, 2025 - 05. marts, 2025
Vieta:
Attālināti
Valoda:
lv
Pasniedz:
Artūrs Škutāns
Cena (bez PVN):
700,00 
Cena (ar PVN):
847,00 
Sazināties

Piesakies vai uzdod jautājumu!

 

Ja vēlies pieteikties kursam vai uzdot jautājumu par to, droši izmanto šo formu!

Lūdzu ievadi savu vārdu, uzvārdu
Lūdzu ievadi uzņēmuma nosaukumu
Lūdzu ievadi savu telefona numuru
Lūdzu ievadi savu e-pastu

Paldies! Mēs ar Tevi sazināsimies.

Nodarbību grafiks:
03.03.2025 10:00-15:30
04.03.2025 10:00-15:30
05.03.2025 10:00-15:30
Kursa mērķis

Iemācīties lietotāja saskarņu (UI) un lietotāja pieredzes (UX) projektēšanas pamatus, izmantojot Figma rīku.

Iepazīt un praktiski pielietot UI/UX dizaina pamatus, tipogrāfiju, krāsu teoriju, ikonogrāfiju, izkārtojumu

Iemācīties prototipu izveides procesu un lietojamības testēšanu

Kursa mērķauditorija

Kurss ir paredzēts dažādu profesiju speciālistiem, kuri vēlas apgūt dizaina rīku Figma un iemācīties izveidot lietojamus un vizuāli pievilcīgus digitālos produktus.

Pēc mācībām tu spēsi

Pielietot iegūtās zināšanas par dizaina, web dizaina, un UI/UX dizaina pamatiem: izstrādāt vizuāli pievilcīgus dizainus izmantojot Figma rīku, izstrādāt interaktīvus prototipus un veikt prototipu testēšanu, izmantojot lietojamības pamatprincipus radīt dizaina risinājumus, kas atvieglos to lietojamību cilvēkiem ar saskarsmes traucējumiem.

Pēc kursa pabeigšanas, lai nostiprinātu zināšanas un prasmes, studentiem būtu vēlams praktizēt un pielietot apgūto, strādājot pie reāliem dizaina projektiem, vai arī  apmeklēt papildu kursus, lai turpinātu attīstīt savas prasmes UI/UX dizainā un izpētītu citus dizaina rīkus un tehnoloģijas. Figma rīku apgūstot, studentiem būs daudz vieglāk pielietot arī citus prototipēšanas rīkus, piemēram, Sketch, Adobe XD, InVision, Balsamiq un UXPin. Kā arī padziļināti apgūt web izstrādi un radīt mājaslapas, piemēram, Framer platformā.

Kursa apmeklēšanas priekšnoteikumi

Interese par digitāliem risinājumiem, vizuālo dizainu un digitālo produktu lietojamību.

Mācību materiāli

Kursā tiek izmantoti BDA izstrādāti mācību materiāli un praktisko darbu piemēri.

Sertifikācijas eksāmens

Nav paredzēts sertifikācijas eksāmens.

Kursa programma

Ievadlekcija

  • Figma ievads – Kas ir Figma, ko ar to var darīt.
  • Figma lietošana pārlūkprogrammā un instalēšana datorā

Grafiskā dizaina pamati

  • 10 Dizaina pamatprincipi
  • Burtkopas un fonti (lietojamības vadlīnijas, noderīgi resursi)
  • Krāsu mācība (krāsu teorija, lietojamība, noderīgi resursi)

Figma lietošanas pamati

  • Projektu veidošana un lapas (pages)
  • Rāmju lietošana un dažādās iekārtas
  • Slāņu sistēma (layers)
  • Formu un līniju elementi, to individuālie uzstādījumi
  • Teksta elementi
  • Elementu īpašības un kopīgie uzstādījumi
  • Elementu efekti
  • Elementu kombinēšana
  • Elementu labošana un mainīšana
  • Figma kopiena (community)
  • Spraudņi (plugins) un to izmantošana – Ikonas, fotogrāfijas, elementu efekti, ilustrācijas

Figma – UI/UX dizaina pamatprincipi

  • Iedvesmas kolāžu izveide un nozīme (moodboard)
  • Grafiskās identitātes izveide
  • Dizaina sistēmas izveide – balstoties uz identitāti
  • Auto-layout izmantošana (responsīva dizaina izveide)
  • Komponenšu izveide (pogas, cards, sections)
  • Web dizaina struktūras pamatprincipi (Elementu izkārtojums (layout & grid))

Figma – UI/UX dizaina izstrāde (Mājaslapa + mobilā versija)

  • Mājaslapas struktūras skelets (low fidelity wireframe)
  • Galvenās izvēlnes izveide
  • Sākuma lapas izstrāde (Home, hero section)
  • Pakalpojumu lapas izstrāde (Services)
  • Piedāvājuma lapas izstrāde (Offer)
  • Dizaina pielāgošana mobilo ierīču ekrāniem

Figma – Prototipēšana

  • Prototipēšanas pamatprincipi
  • Srežģītāku elementu kopu prototipēšana (horizontal scroll)
  • Animāciju veidošana

Lietojamība un testēšana

  • Kas ir lietojamība un pieejamība, tās nozīme
  • Dizaina domāšanas pamatprincipi
  • Auditorijas definēšana un hipotēzes
  • Testa scenāriju un uzdevumu definēšana
  • Testēšanas vide un rīki (Video zvans, Maze, UXtweak)
  • A/B testēšana, preferenču testi, rādītāju mērīšana (laiks, kļūdas)
  • Rezultātu izmantošana, problēmu noteikšana, tālākie uzlabojumi

Noderīgi rīki un saites tālākai darbībai