Figma prototipēšanas pamati un lietojamības testēšana
Šo 18 stundu mācību ietvaros būs iespēja gūt ieskatu par lietotāja saskarņu (UI) un lietotāja pieredzes (UX) projektēšanas pamatiem, teorētiskās zināšanas sasaistot ar praktiskiem uzdevumiem.
Uzņēmumiem pieejams ES līdzfinansējums 50 līdz 70 % apmērā.
Plāni
Sazināties
Piesakies vai uzdod jautājumu!
Ja vēlies pieteikties kursam vai uzdot jautājumu par to, droši izmanto šo formu! |
||||||||||||||
|
Mācību mērķis
Veicināt zināšanu un prasmju apguvi par:
- lietotāja saskarņu (UI) un lietotāja pieredzes (UX) projektēšanas pamatiem, izmantojot Figma rīku;
- UI/UX dizaina pamatiem, tipogrāfiju, krāsu teoriju, ikongrāfiju un izkārtojumu;
- prototipu izveides procesu un lietojamības testēšanu.
Mērķauditorija
Dažādu profesiju pārstāvji, kuri vēlas apgūt dizaina rīku Figma, iemācoties izveidot praktiski lietojamus un vizuāli pievilcīgus digitālos produktus.
Pēc mācībām tu spēsi
- Praktiski pielietot iegūtās zināšanas par dizaina, WEB dizaina, un UI/UX dizaina pamatiem un to izstrādes pamatprincipiem.
- Veikt prototipu testēšanu.
- Radīt jaunus un unikālus dizaina risinājumus.
Priekšnoteikumi mācību apmeklēšanai
Interese par digitāliem risinājumiem, vizuālo dizainu un digitālo produktu lietojamību.
Mācību materiāli
BDA izstrādāti mācību materiāli un praktisko darbu piemēri.
Sertifikācijas eksāmens
Nav paredzēts.
Programma
Ievadlekcija
- Kas ir Figma, kādas iespējas šis rīks piedāvā;
- Figma lietošana pārlūkprogrammā un instalēšana datorā.
Grafiskā dizaina pamati
- 10 dizaina pamatprincipi;
- Burtkopas un fonti (lietojamības vadlīnijas, noderīgi resursi);
- Krāsu mācība (krāsu teorija, lietojamība, noderīgi resursi).
Figma lietošanas pamati
- Projektu veidošana un lapas (pages);
- Rāmju lietošana un dažādās iekārtas;
- Slāņu sistēma (layers);
- Formu un līniju elementi, to individuālie uzstādījumi;
- Teksta elementi;
- Elementu īpašības un kopīgie uzstādījumi;
- Elementu efekti;
- Elementu kombinēšana;
- Elementu labošana un mainīšana;
- Figma kopiena (community);
- Spraudņi (plugins) un to izmantošana – ikonas, fotogrāfijas, elementu efekti, ilustrācijas.
Figma UI/UX dizaina pamatprincipi
- Iedvesmas kolāžu izveide un tās nozīme (moodboard);
- Grafiskās identitātes izveide;
- Dizaina sistēmas izveide (balstoties uz identitāti);
- Auto-layout funkcijas izmantošana responsīva dizaina izveidei;
- Komponenšu izveide (pogas, kartes, nodaļas);
- WEB dizaina struktūras pamatprincipi (elementu izkārtojums (layout & grid)).
Figma UI/UX dizaina izstrāde (mājaslapa + mobilā versija)
- Mājaslapas struktūras skeleta izstrāde (low fidelity wireframe);
- Galvenās izvēlnes izveide;
- Sākuma lapas izstrāde (home, hero section);
- Pakalpojumu lapas izstrāde (services);
- Piedāvājuma lapas izstrāde (offer);
- Dizaina pielāgošana mobilo ierīču ekrāniem.
Figma prototipēšana
- Prototipēšanas pamatprincipi;
- Srežģītāku elementu kopu prototipēšana (horizontal scroll);
- Animāciju veidošana.
Lietojamība un testēšana
- Kas ir lietojamība un pieejamība, tās nozīme;
- Dizaina domāšanas pamatprincipi;
- Auditorijas definēšana un hipotēzes;
- Testa scenāriju un uzdevumu definēšana;
- Testēšanas vide un rīki (videozvans, Maze, UXtweak);
- A/B testēšana, preferenču testi, rādītāju mērīšana (laiks, kļūdas);
- Rezultātu izmantošana, problēmu noteikšana, tālākie uzlabojumi.
Noderīgi rīki un saites tālākai darbībai
Ja vēlies uzzināt vairāk par šīm mācībām, sazinies ar mums pa tālruni 67505091 vai raksti e-pastu uz mrn@bda.lv.