Uzņēmuma attīstība digitālajā vidē jeb 2024. gada SEO tendences

Foto: Pexels.com / Andrea Piacquadio

Lai piesaistītu jaunus klientus, noturētu esošos un spētu saglabāt līdera pozīciju augstas konkurences apstākļos, uzņēmumu pārstāvjiem ir jāprot savā labā izmantot visas mūsdienu tehnoloģiju sniegtās iespējas. Viena no tādām ir SEO (Search Engine Optimization). Raksta turpinājumā noskaidro, kas tas ir un kādas pārmaiņas šajā jomā varam gaidīt jau tuvāko mēnešu laikā.

Meklētājprogrammu optimizēšana – ļoti būtiska

Foto: Pexels.com / Philipp Pitsis

Vispirms būtu svarīgi saprast, kas ir SEO. Principā tā ir meklētājprogrammu optimizācija, kas tiek veikta ar mērķi, lai panāktu, ka uzņēmuma mājaslapa parādītos pēc iespējas augstākā pozīcijā jeb meklēšanas rezultātos, jo tas palielina iespēju, ka cilvēki daudz biežāk vietni apmeklēs.

Daži no būtiskākajiem ieguvumiem, veicot meklētājprogrammu optimizāciju:

  • augstāka pozīcija meklēšanas rezultātu lapā Google, Yandex un Microsoft Bing meklētājprogrammās;
  • mājaslapas apmeklētāju skaita palielināšana un uzņēmuma atpazīstamības veicināšana;
  • potenciālās mērķauditorijas efektīvāka sasniegšana un jaunu klientu/pircēju piesaiste.

Digitālais mārketings un SEO ietver dažādu izmaiņu veikšanu uzņēmuma mājaslapas struktūrā un saturā, lai meklētājprogrammu roboti spētu nolasīt jeb indeksēt sagatavoto informāciju, pareizi uztverot visus galvenos atslēgvārdus.

Iztēlojies, ka Tavs uzņēmums nodarbojas ar kancelejas preču tirdzniecību, un Tu vēlies veicināt pārdošanas apjomu pieaugumu savā internetveikalā. Primāri būtu nepieciešams veikt meklētājprogrammu optimizācijas auditu un tad esošajā saturā integrēt aktuālos atslēgvārdus. To ir nepieciešams darīt, lai brīdī, kad lietotājs meklētājā ieraksta, piemēram, atslēgvārdu “kancelejas preces”, pirmajos meklēšanas rezultātos parādītos Tava uzņēmuma, nevis konkurentu mājaslapa.

Ņem vērā, ka optimizācijas procesa darba augļi jeb rezultāti būs redzami aptuveni 6 līdz 12 mēnešu laikā, taču šī visnotaļ ir vērtīga ilgtermiņa investīcija uzņēmuma attīstībā.

Ko sagaidīt jau tuvākajā nākotnē?

Arī SEO joma nemitīgi attīstās, tādēļ ir rūpīgi jāseko līdzi visam aktuālajam, lai nepalaistu garām, ko būtisku. Tiek lēsts, ka 2024. gadā dažādi mākslīgā intelekta (MI) risinājumi viesīs līdz šim vēl nebijušas pārmaiņas.

Satura pielāgošana balss komandām

Ņemot vērā, ka nepārtraukti tiek radīti jauni virtuālie palīgi, vajadzīgās informācijas sameklēšana internetā, izmantojot savu balsi, kļūst arvien populārāka. Līdz ar to nepieciešams optimizēt uzņēmumu vietnes tā, lai visu vajadzīgo būtu iespējams ātri, ērti un vienkārši sameklēt ar balss komandu palīdzību. To var panākt, piemēram, saturā integrējot dažādas sarunvalodas frāzes.

Interaktīva satura veidošana

Nākamajā gadā vēl izteiktāk uzmanības centrā būs interaktīvs saturs. Piemēram, dažādas viktorīnas, aptaujas, spēles vai virtuālās realitātes pieredzes nodrošināšana paaugstina iesaistes līmeni un rada vēlmi uzkavēties vietnē pēc iespējas ilgāk.

Padziļināta atslēgvārdu izpēte

Prasmīgi izmantojot MI rīkus, būs iespēja izpētīt ne vien populārākos atslēgvārdus, bet arī ar tiem saistīto cilvēku uzvedību un paradumus digitālajā vidē. Tādējādi uzņēmumu pārstāvji spēs daudz pilnvērtīgāk izprast savas mērķauditorijas vajadzības un piedāvāt tādu saturu, kas tai ir vissaistošākais.

Vēl aktīvāks mudinājums veikt konkrētas darbības

Mudināt potenciālos un esošos klientus veikt kādu noteiktu darbību, piemēram, pieteikties vebināram vai iegūt vairāk informācijas jau šobrīd ir stratēģiski nozīmīgi aspekti satura veidošanā. Tomēr nākotnē vēl mērķtiecīgāk lietotāji ir jāvirza uz mājaslapu, tādējādi veicinot reklāmguvumu pieaugumu un sekmējot vispārējo SEO veiktspēju.

Atbilžu meklētājprogrammu optimizēšana

MI un sarunboti maina veidu, kā lietotāji meklē un atrod informāciju tīmeklī. Piemēram, cilvēki vairs nevelta laiku, lai meklētu atbildes uzņēmumu mājaslapā, jo pietiek vien ar jautājuma ierakstīšanu Google. Nepilnas sekundes laikā ir iespējams saņemt ne tikai atbildi, bet arī apskatīt citus līdzīgus jautājumus.

Atbilžu meklētājprogrammu optimizēšana (Answer Engine Optimization) nozīmē, ka ir nepieciešams fokusēties uz tāda satura izveidi, kas paredz kodolīgu, tūlītēju un viegli saprotamu atbilžu sniegšanu uz lietotājiem interesējošiem jautājumiem. Atbildēm ir jāatbilst MI algoritmiem, kā arī tām ir jābūt kvalificējamām īso atbilžu kategorijā. Viena no iespējām, kā to panākt, ir, savā saturā iekļaujot, piemēram, biežāk uzdoto jautājumu sadaļu.

Mēs, Baltijas Datoru Akadēmija (BDA), piedāvājam dažāda veida mācības pieaugušajiem, tajā skaitā – sniedzam iespēju iegūt jaunas zināšanas un prasmes par MI, lai tās būtu iespējams turpmāk praktiski pielietot arī SEO jomā. No plašā mācību piedāvājuma klāsta izvēlies to, kas Tevi interesē un uzrunā visvairāk.