Kā hakatonā veicās studentu komandām?

Hakatonā “Recharge online” uzvaru guva komanda, kura piedāvāja risinājumu lietotnei par darbinieku pašsajūtas mērījumiem 

 
Baltijas Datoru Akadēmijas (BDA), tehnoloģiju un izklaides uzņēmuma Tet un Latvijas Universitātes (LU) organizētais hakatons “Recharge online” ir noslēdzies. Hakatona ietvaros studentu komandas meklēja risinājumus attālinātās studiju un darba vides izaicinājumiem. Apsveicam studentu komandu  “ComCo” ar iegūto 1. vietu un “Help(ify)” ar 2. vietu, kā arī pateicamies visiem dalībniekiem, mentoriem, ekspertiem, žūrijas locekļiem un ikvienam, kas piedalījās hakatona organizēšanā – LU Inovāciju centram, Tet, un pasākuma vadītājam Viktoram Toropovam. 

Hakatons “Recharge online” norisinājās no 29. līdz 31. oktobrim tiešsaistē. Četru komandu ideju prezentācijām un pasākuma noslēgumam bija iespējams sekot līdzi hakatona Facebook pasākumā. Ideju maratons tika aizvadīts pozitīvā, idejām un risinājumiem piepildītā gaisotnē. Studentu komandas, balstoties uz dizaina domāšanas principiem, mentoru virsvadībā izstrādāja inovatīvus un pasaulē aktuālus risinājumus attālināto mācību un darba vides rādītājiem izaicinājumiem. 1. vietu un balvu 4500 EUR vērtībā no BDA ieguva studentu komanda “ComCo”, kura hakatona ietvaros radīja lietotni, kas vienkāršā veidā ļauj darba devējam iegūt atgriezenisko saiti no darba ņēmēja par viņa labsajūtu attālinātas darba vides apstākļos. Komandas pārstāvis Krišjānis Mārtiņš Alliks komentē ieguvumus, pateicoties dalībai hakatonā: “Hakatons mums deva jaunas zināšanas, kā nonākt no problēmas definīcijas līdz pašam atrisinājumam. Mēs uzzinājām, ka vislabākais veids, kā validēt savas idejas ir caur intervijām un aptaujām, kuras mēs veicām šo 2 dienu laikā. Visa vide – mentoru palīdzība, sagatavotais vizuālais materiāls, viesrunātāju interesantās lekcijas – bija ļoti aizraujoša, kā arī iepriekš neredzēta. Mēs esam ļoti pateicīgi, ka šāda iespēja mums tika dota un par to, ka ieguvām jaunus kontaktus un paziņas. Liels paldies hakatona organizētājiem un mūsu mentorēm!”

Gan hakatona vadītājs, gan žūrija bija vienisprātis, ka “ComCo” risinājums ir šobrīd aktuāls pastāvošās Covid situācijas dēļ. Signe Briķe, BDA izpilddirektore un žūrijas locekle par 1. vietas ieguvēju izstrādāto ideju saka: “Šis risinājums, ja to papildinātu vēl vairāk pētījumos balstīti dati, varētu tikt pielietots gan darba, gan mācību procesā, un, iespējams, vēl kādā nozarē, turklāt mēs, žūrija, redzam, ka to attīstīt iespējams jau gana ātri un viegli. Pasaulē līdzīgi risinājumi ir jau pieejami, taču tie nav adaptēti Latvijas tirgum.” 

Savukārt 2. vietu un LU stipendiju ar Tet atbalstu ieguva komanda “Help(ify)”, kura izstrādāja rīku, kurā apkopoti vairāki emocionālās veselības pakalpojumi, kas palīdzētu studentam vai darbiniekam ātrāk un parocīgāk atrast palīdzību labbūtības uzlabošanai. “Tad, kad iet grūtāk, ir būtiski spēt to atzīt un lūgt palīdzību. Šī ir spēja, kas raksturo spēcīgas personības. Tādēļ ir apsveicama ideja radīt īpašu rīku, kuru pielietojot ir iespējams lūgt un iegūt atbalstu un reālu profesionāļu palīdzību,” tā par 2. vietas ieguvēju izstrādāto rīku saka Tet Vides pieredzes vadītāja un hakatona žūrijas locekle Anda Mūrniece.

Šāda veida pasākumi ir lielisks veids, kā mudināt jauniešus iesaistīties unikālu ideju izstrādē, veicinot ne vien pašu iesaistīto izaugsmi, bet arī sekmējot inovāciju radīšanu, kas potenciāli attīstītu sabiedrību un valsti kopumā. LU rektore un hakatona žūrijas pārstāve Signe Bāliņa piebilst: “Mēs hakatona noslēgumā dzirdējām četras fantastiskas idejas. Uzvarētāji ir pilnīgi visi – ne tikai tie, kas saņem balvas. Visi dalībnieki ir pierādījuši, ka ir spējīgi uz oriģinālu risinājumu radīšanu, turklāt paveicot to īsā, ierobežotā laika periodā un strādājot attālināti.”

 

Hakatons “Recharge online” notiek Eiropas Reģionālās attīstības fonda (ERAF) projekta Nr.1.1.1.3/18/A/007 “Latvijas Universitātes inovāciju granti studentiem” ietvaros.